Bu Fotoğrafları Neden Çekiyoruz? - Haluk Çobanoğlu - Espas Kuram Sanat Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 25.55 TL | 25.55 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 25.55 TL | 25.55 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 25.55 TL | 25.55 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 25.55 TL | 25.55 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 25.55 TL | 25.55 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 25.55 TL |
Havale / Eft | 25.55 TL |
Posta Çeki | 25.55 TL |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Bu Fotoğrafları Neden Çekiyoruz? - Haluk Çobanoğlu - Espas Kuram Sanat Yayınları
Fotoğraf tarihini ve birikimini fotoğraf tarihinde iz bırakmış, Werner Bischof, Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Richard Gere, Minor White, Ralph Eugene Meatyard, Şahin Kaygun, Daido Moriyama, Marilyn Silverstone, Eric Valli, Jacob Holdt, Luc Delahaye, Sergio Larrain, Alexander Rodchenko gibi fotoğrafçıların hayat felsefeleri ve yapıtları üzerinden farklı bir fotoğraf tarihi okuması yapmaya çalışıyor. Bunu yaparken onların içlerinde bulundukları mahfellerin yapıtlarına etkisi, etkilendikleri sosyal ve politik dönüşümlerin ürettikleri işlerindeki yansımaları da ele alınıyor. Beat yazarları Allen Ginsberg ve Robert Rrank arasındaki etkileşimle, Henri Cartier- Bresson, Werner Bischof, Sergio Larrain, Marilyn Silverstoneun Zen felsefesiyle olan etkileşimi de ele alınıyor. Rodchenko ile Konstruktivistlerin ve Ekim devriminin yarattığı özgür ortam ve enerji...
Genelde fotoğraf tarihi denince Batının fotoğraf dünyasının anlatıldığı bir algının yanısıra Haluk Çobanoğlu Doğudan ve Doğunun da içinde olduğu farklı bir fotoğraf tarihi okuma denemesi yaparken günümüzde neredeyse sınırsız sayıda üretilen ve tüketilen ve görsel bir çöplüğe dönüşen ortamda itirazını;
Çok düşünüp, az çekmenin, nitelikli hikayelerin ile kafa karışıklığının erdeminden sözedildiğinde canı sıkılan ve şaşkın ifadelerle ısrarla güzel fotoğrafın nasıl çekileceğini soran, büyük bir kalabalık ile karşı karşıyayız. Günümüzde işleri gereği fotoğraf makinaları üreticileri, fotoğraf birlikleri, internet ortamındaki bilirkişiler, sürekli bize iyi fotoğrafların nasıl olacağını, nasıl çekilmesi gerektiği konusunda yol gösteriyor olabilirler. Bu varolan vahim fotoğrafik kirlenmeye karşı, belki biz de onların hiç hoşlanmayacağı bir soruyu sorarak, bir itiraz geliştirebiliriz: peki, biz bu fotoğrafları neden çekiyoruz?... diye bir sorgulama çağrısıyla belirtiyor.