Analitik Felsefe Geleneği ve Quine’ın Ontolojik Bağlanma Kuramı - Tuğba Yavuz - DBY Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 103.50 TL | 103.50 TL |
2 Taksit | 53.82 TL | 107.64 TL |
3 Taksit | 36.23 TL | 108.68 TL |
4 Taksit | 27.43 TL | 109.71 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 103.50 TL | 103.50 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 103.50 TL | 103.50 TL |
2 Taksit | 53.82 TL | 107.64 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 103.50 TL | 103.50 TL |
2 Taksit | 51.75 TL | 103.50 TL |
3 Taksit | 35.88 TL | 107.64 TL |
4 Taksit | 27.17 TL | 108.68 TL |
5 Taksit | 21.94 TL | 109.71 TL |
6 Taksit | 18.46 TL | 110.75 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 103.50 TL | 103.50 TL |
2 Taksit | 53.82 TL | 107.64 TL |
3 Taksit | 36.23 TL | 108.68 TL |
4 Taksit | 27.43 TL | 109.71 TL |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 103.50 TL |
Havale / Eft | 103.50 TL |
Posta Çeki | 103.50 TL |
Kapıda Ödeme | 118.50 TL |
Kapıda ödemeli siparişlerde +15,00TL kapıda ödeme hizmet bedeli ilave edilir. |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Analitik Felsefe Geleneği ve Quine’ın Ontolojik Bağlanma Kuramı - Tuğba Yavuz - DBY Yayınları
“Yağmur yağıyor, denildiğinde yağan yağmuru gösteririz de; yağmur yağmıyor, denildiğinde neyi gösteririz?”
‘Ontolojik Bağlanma’ kavramı, Quine için rastgele bir seçim değildir; bu kavram, hem ontolojiye hem de metafiziğe karşı Quine’ın bilinçli tercihidir. Analitik Felsefe içinde yapılan dil çalışmaları, metafizik alanda kalan sorunlardan kurtulmayı başaramamış ve hatta bu amaçla inşa ettikleri sembolik dil de onların istedikleri sonucu vermemiştir. Yalnızca metafizik sorunlarla baş edememekle kalmamış, aynı zamanda ontolojiyi dil ve dünya arasında çok sığ ve kısır bir alana sıkıştırmışlardır. Quine’ın varlık iddiası karşısında aldığı pozisyon çok açıktır: Bir ontolojinin ‘var’ dediği her şey vardır. Bir şeye ‘var’ denilebilmesi ve hakkında konuşulabilmesi için onun belirli bir uzam ve zamanda olması gibi bir zorunluluk yoktur, ancak onun varlığını iddia eden ontolojik anlayışın bağlı değişkenleri arasında olmak zorunluluğu vardır. Bir ontolojik anlayışın benimsenmiş olması, Quine’a göre, onun ‘var’ dediklerine bağlılığı gerektirir. Böylece, ortada ne tümeller sorunu ne de negatif olgular sorunu kalacaktır, çünkü bunları içeren bir ontolojik anlayış içinde tümellere ya da negatif olgulara bağlılık göstermek bir sorun olmaktan çıkacaktır.