Bilim Ahlakı - Albert Bayet - Maviçatı Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18.75 TL | 18.75 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18.75 TL | 18.75 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18.75 TL | 18.75 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18.75 TL | 18.75 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18.75 TL | 18.75 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 18.75 TL |
Havale / Eft | 18.75 TL |
Posta Çeki | 18.75 TL |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Bilim Ahlakı - Albert Bayet - Maviçatı Yayınları
Bilimin ahlak alanında etkileri ne olabilir? Toplumların yönetimi, bireysel bilinçlerin sessiz yaşamıyla ilgili olarak ondan ne bekleyebiliriz?
Kimileri, bu soruya hemen hiç bir şey, diyerek cevap veriyorlar: Bilim ahlaka aykırıdır, bu yönüyle insana kötülük eder. Onları düşüncelerine göre, bilim öldürme güçlerimizi çoğaltmakta, insanı makineye köle etmekte, kinin, nefretin, ahmaklığın, budalalığın eline tehlikeli silahlar vermekte; insanların iyiliği için çalışır görünerek, lüksü, aç gözlülüğü, doymazlığı daha da azdırmaktadır. Ondan insanlık yaranna sıkı bir düzen beklemeyelim: yapabiliyorsak onu sıkı bir düzen altına alalım.
Kimileri de bu konuda daha bir yumuşak davranıyorlar. Bilimi suçlarnıyor, hatta seviyorlar onu; bilimden, sağlık işleri için bir takım teknik bilgiler, ya da ekonomik düzen için bir takım beceriler istiyorlar. Ancak bilimin bir kural koymasına, bir ideal sunmasına gelemiyorlar. Onlara göre, bilim, özü gereği, sadece görür, asla yargılamaz: Ahlaka aykın değil, sade ahlak dışıdır.