Lafız ve Gaye Ekseninde İmam Şafiînin Hukuk Metodolojisi
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375.00 TL | 375.00 TL |
2 Taksit | 187.50 TL | 375.00 TL |
3 Taksit | 132.50 TL | 397.50 TL |
4 Taksit | 100.31 TL | 401.25 TL |
5 Taksit | 81.00 TL | 405.00 TL |
6 Taksit | 68.13 TL | 408.75 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375.00 TL | 375.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375.00 TL | 375.00 TL |
2 Taksit | 195.00 TL | 390.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375.00 TL | 375.00 TL |
2 Taksit | 187.50 TL | 375.00 TL |
3 Taksit | 130.00 TL | 390.00 TL |
4 Taksit | 98.44 TL | 393.75 TL |
5 Taksit | 79.50 TL | 397.50 TL |
6 Taksit | 66.88 TL | 401.25 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375.00 TL | 375.00 TL |
2 Taksit | 195.00 TL | 390.00 TL |
3 Taksit | 131.25 TL | 393.75 TL |
4 Taksit | 99.38 TL | 397.50 TL |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 375.00 TL |
Havale / Eft | 375.00 TL |
Posta Çeki | 375.00 TL |
Kapıda Ödeme | 390.00 TL |
Kapıda ödemeli siparişlerde +15,00TL kapıda ödeme hizmet bedeli ilave edilir. |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Lafız ve Gaye Ekseninde İmam Şafiînin Hukuk Metodolojisi
Nassların yorumunda ekolleşmelerin başladığı hatta dinin temel dinamiklerini yıkacak derecede literal ve bâtınî yorumların ortaya çıktığı bir dönemde yaşayan İmam Şâfiî, lafza aşırı bağlı ve lafzı bir kenara iten ekollerin delillerine ve bakış açılarına vukûfiyet kesp etmiştir. Elde ettiği ilmî birikimle nassların anlaşılmasında özgün bir metodoloji geliştirmiştir. Bu çalışmada Şâfiî’nin mezkûr kapsamdaki yorumlarının ve Zahirî, Bâtınî ve hem lafzı hem de gayeyi temele alan akımlardan hangisine mensup ya da yakın olduğunun tespit ve tahlili konu edinilmiştir. Bu gaye doğrultusunda modern dönemde literalist yaklaşıma sahip olduğu ileri sürülen İmam Şâfiî’nin, lafzî ve gâî yoruma başvurduğu meseleler, usûlî bir perspektiften mercek altına alınmıştır.