Sahih İtikad Hadisleri (4 Cilt) El-caddetu’l-Beyda
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1,125.00 TL | 1,125.00 TL |
2 Taksit | 585.00 TL | 1,170.00 TL |
3 Taksit | 393.75 TL | 1,181.25 TL |
4 Taksit | 298.13 TL | 1,192.50 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1,125.00 TL | 1,125.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1,125.00 TL | 1,125.00 TL |
2 Taksit | 585.00 TL | 1,170.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1,125.00 TL | 1,125.00 TL |
2 Taksit | 562.50 TL | 1,125.00 TL |
3 Taksit | 390.00 TL | 1,170.00 TL |
4 Taksit | 295.31 TL | 1,181.25 TL |
5 Taksit | 238.50 TL | 1,192.50 TL |
6 Taksit | 200.63 TL | 1,203.75 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1,125.00 TL | 1,125.00 TL |
2 Taksit | 585.00 TL | 1,170.00 TL |
3 Taksit | 393.75 TL | 1,181.25 TL |
4 Taksit | 298.13 TL | 1,192.50 TL |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 1,125.00 TL |
Havale / Eft | 1,125.00 TL |
Posta Çeki | 1,125.00 TL |
Kapıda Ödeme | 1,140.00 TL |
Kapıda ödemeli siparişlerde +15,00TL kapıda ödeme hizmet bedeli ilave edilir. |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Sahih İtikad Hadisleri (4 Cilt) El-caddetu’l-Beyda
Şüphesiz Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellemden gelen bütün sahih hadisler akideyi ilgilendirir. Caddetul-Beyda Fil-Ahadîsil-Ciyad Min Kutubis-Sunnetil-Muda/Parlak Sünnet Kitaplarından Ceyyid Hadislerde Aydınlık Cadde adını verdiğim bu çalışmada; din, iman, İslam, tevhid, sünnete ittiba gibi temel konulara ve kalp amellerine dâhil olan meselelerle ilgili itikadada dair sahih hadisleri topladım. Burada önemli bir hususa da değinmek gerekir.
Sonraki usul alimleri ve kelâmcılar haberi vahidin akidede delil olup olmadığı, mütevatir hadiste aranan tarik sayısı gibi konularda tartışma çıkarmışlar ve bu konuda çok şeyler söylemişlerdir. Kimisi haberi vahidlerin yani mütevatir haddine ulaşmayan hadislerin, mütevatir olan Kurana arz edilmesi gibi tuhaf metotlar uydurmuşlardır. Yine akidevi mesele/ameli mesele şeklinde ayrımlar yaparak çeşitli bidatlere sebebiyet vermişlerdir. Öncelikle bilinmesi gerekir ki, sahabe ve sonraki selef asırlarında böyle ayrımlar yoktu. Mesela Kuranın mütevatir oluşunda ittifak vardır.
Fakat Kuran ayetlerinin tespiti ve toplanması konusunda müminlerin emiri Ömer b. el-Hattâb radiyallahu anh, iki kişinin şahitliğiyle hareket etmiştir. Buna göre iki güvenilir tarikle gelen bütün hadislerin mütevatir sayılması gerekirdi. Fakat kelamcılar en az dörtten başlayarak değişik sayılarda şartlar koşmaya devam edegelmişlerdir! Üstelik sahabe, tabiin, tebaut-tabiin asırlarında hadisler için haberi vahid veya mütevatir şeklinde bir ayrım gözettiklerine dair hiçbir uygulama yoktur. Ancak haberin güvenilir bir yoldan gelip gelmediği araştırılmıştır.
Kısaca söylemek gerekirse, önemli olan; hadisin Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellemden adaletine ve zabtına güvenilen raviler yoluyla gelip gelmediğidir. Bundan dolayı bu çalışmada hadis usulünde sahih veya hasen diye tabir edilen, sıhhat şartlarına haiz rivayetlerden derleme yoluyla akideye dair hadisler zikrettim.
Allahtan bu çalışmayı sahih akidenin yaygınlaşmasında faydalı kılmasını dilerim.
-Ebu Muaz Seyfullah Seyfeddin el-Çubukabadi